May 08, 2013

Bladder / Blære

Bladder

The first thing I notice as I get home is a great big wasp crawling on the floor. I'm still wearing shoes so I step on it and wriggle my foot. I hate them! The stingy back of the darn thing is still whole so I pick it up with a pair of tweezers. It goes in the ashtray. Wasps sometimes come down from the ceiling when the weather gets warmer. Drowsy. Last autumn I asked the landlord to check. He came, saw and sprayed some poison around, though he said there was no sign of them in the attic.



up again
the neighbour's fountain
animates my bladder



-*-


Blære

Det første jeg ser, da jeg kommer hjem, er en kæmpestor hveps, der kravler på gulvet. Jeg har stadig sko på, så jeg træder på den og vrikker med foden. Jeg hader dem! Den forbandede tings stikkende bagdel er stadig hel, så jeg samler den op med en pincet. Den ryger i askebægeret. Hvepse kommer sommetider ned fra loftet, når vejret bliver varmere. Søvnige. Sidste efterår bad jeg værten om at undersøge det. Han kom, kiggede og sprøjtede med noget gift, selvom der ikke var nogle at se oppe på loftet.



op igen
naboens springvand
animerer min blære




No comments:

Post a Comment