May 07, 2013

Milk / Mælk


Sitting in front of one my old paintings I get faint flashes of the person who painted it. I recall the smell of the damp apartment I had back then. Then I try to get a conversation going, but I'm not listening to me. I can't say whether I'm happy or sad about how things turned out and drink a glass of milk to settle my stomach.

Outside in the night (as if it wasn't inside the flat) a couple of drunks are shouting. They seem happy.


falling and rising I'll make a friend of the floor yet


–--


Jeg sidder foran et af mine gamle malerier og får svage glimt af personen, der malede det. Jeg husker lugten af den fugtige lejlighed, jeg havde dengang. Så prøver jeg at få en samtale i gang, men jeg lytter ikke til mig. Jeg kan ikke sige om jeg er glad for eller ked af, hvordan tingene endte med at blive, men jeg drikker et glas mælk for at få maven til at falde til ro.

Udenfor i natten (som om den ikke var indenfor i lejligheden) er der et par fulderikker, der råber. De lyder glade.


falder og rejser mig jeg skal nok blive venner med gulvet

No comments:

Post a Comment